Wednesday, November 04, 2009

Watch-&-Learn, #1: Fashion Capitals of the World


נו, די, חודש אח"כ! בדיוק מה שאמרתי לכם. לול
בכ"מ, לא אתחיל לפרט כמה עסוקה ועצבנית אני לאחרונה [PMS all year round. כן, זו אני], אז פשוט אקפוץ לנושא:

WATCH-&-LEARN


NEW-YORK
בירת העסקים של העולם, דגלה מאז ומתמיד בגישת "Time is Money". הכל רץ מול העיניים, והכל רץ מהר, כך שמבחינה תרבותית אסור לחשוב יותר מדי, כי כל מה שקורה, קורה כנראה שרק לכמה רגעים. ניו-יורק היא עיר ההזדמנויות: מיליוני צעירים מגיעים אל העיר הזו, מלאי-תקווה, רק כדי למצוא את הכרטיס הכניסה שלהם אל תעשיית הבידור. רובם לא מצליחים, אבל האופנה הפשוטה אך מתוחכמת, דובקת בהם לנצח.
האופנה הניו-יורקרית, כפי שהיא מוצגת ע"י תצוגות-האופנה, מתמקדת בבגדים פונקציונלים, ספורט-אלגנטיים ואקלקטיים בעיקר. הם נוחים, קלים לתחזוק, בעלי קשת צבעים מצומצמת ושימושית במיוחד.
Marc Jacobs
Vera Wang
Ralph Lauren
Anna Sui
Donna Karan
[Don Ashby]

LONDON
מבחינתי, המקום האידיאלי לחיות בו. אנגליה והתרבות הבריטית בכלליות, מקסימה רבים. גם אם רק בגלל השילוב של השקט הכפרי, ובמרחק שעת נסיעה: העיר הכי צבעונית ומגוונת בעולם. בנוסף, היא פעילה מאוד מבחינת אופנת-רחוב, העיר היחידה שבה מה שאנשים לובשים ברחובות – באמת משפיע על תצוגות-האופנה ומעצבים מקומיים. אני אוהבת את לונדון בכל ליבי, וממליצה לכולם לא רק להידבק אל רחוב אוקספורד ולכמה מוזיאונים, אלא באמת לקחת כוס קפה גדולה של סטארבאקס ולהתחיל לחקור. אתם לעולם לא תדעו מה תמצאו.
האופנה הלונדונית, כפי שהיא מוצגת ע"י תצוגות-האופנה, היא אוונגרית ואדג'ית. מה שהולך, הוא מה ששונה, מעניין ומיוחד.
John Galliano
Alexander McQueen
Jimmy Choo
Vivienne Westwood
Stella McCartney
[Luella Bartley]

MILAN
בין הערים היותר סקסיות שקיימות. אין מה להגיד, היא בירת האופנה של העולם. ה-so-called "פרחות" של מילאנו הן סקסיות, אסתטיות, חושניות והשוות בעולם. וחשוב מזה, הן מודעות לכך. צורת המחשבה האיטלקית חייה את העכשיו. לא כמו הניו-יורקרית, שממהרת להתקדם לגימיק הבא, אלא האיטית יותר, זו שחווה את הרגע ולא רק מנפנפת אליו כשהוא חולף על פניה.
האופנה המילאנית, כפי שהיא מוצגת ע"י תצוגות-האופנה, מאופיינת בעיקר בבדים אופנתיים, מוקפדים, איכותיים ויקרים. הדגש הוא בעיקר על הגזרות, כמה שיותר מחמיאות. מאוד אלגנטיות, אבל באותה מידה, חושפניות וסקסיות.
Emilio Pucci
Valentino
Roberto Cavalli
Versace
Dolce & Gabbana
[Marni]

PARIS
הפריזאים, למרות שהם מעט עצבניים ורועשים [אם תשאל פריזאי ברחוב שאלה באנגלית, גם אם הוא יידע אנגלית, הוא יצרח עלייך בצרפתית וימשיך ללכת], כבר כמעט קרוב ל-100 שנים שהם מקדישים את כל-כולם לתפירת Haute-Couture, תפירה מדויקת, איכותית, בעלת תשומת-לב רבה לפריטי-פרטים, שמותאמת במיוחד ליחידים.
האופנה הפריזאית, כפי שהיא מוצגת ע"י תצוגות-האופנה, מאופיינת בעיקר בצורות תפירה מתוחכמות, רקמות מרהיבות ואופנה-עילית אמיתית. הרעיונות מיוחדים, שמוצאים לפועל רק מספר פעמים לכל דגם ולקונים ספציפיים מאוד. זו אופנה יקרה בהרבה מהשאר.
Yves Saint Laurent
Balmain
Chanel
Givenchy
Christian Dior
[Hermès]

אז איזו עיר הכי מתאימה לכם?

[המעצבים הם עפ"י הסדר של המעצבים הכי מוכרים שאני אוהבת.]
תגובות? מחשבות? הערות? הארות?
הכל מתקבל בברכה.

ובואו נגיד... קחו חודש, חודש-וחצי מהיום.
הולך?

7 comments:

מר מותק said...

כיף, כיף, כיף! מצפה לפוסט הבא.

Amit said...

חשוב לציין שהוט קוטור מוכרת על ידי הממשלה הצרפתית - רק לבתי אופנה מסויימים שקיבלו היתר יש את הזכות לייצר הוט קוטור ולפי תקנים מחמירים של עד 500 העתקים של הדגם, תפירה מסויימת וכו'. לא כל אחד יכול גם אם הוא מאוד רוצה!

ותיקון טעות -
מרג'יילה הוא לא צרפתי אלא בלגי. טוב שאנחנו תופסים את זה כאן, כי הבלגים שונאים את הצרפתים ועוד יותר כשקוראים להם צרפתים P:

SARA said...

אני אדבר בשם הרבה כשאומר,


סוף סוף!!

Hannah said...

מתן - אח, לב. :D

עמית - כן, לא דיברתי על ההוטקוטור הקלאסי-המסורתי, אלא לתרגום היותר חדשני שלו, אתה יודע, אופנה... מאודמאוד עילית, אבל מהסוג שכן מראים בתצוגות אופנה, לא מהסוג שמעצבים ליחידים במיוחד.
וכן, אתה צודק. טעות שלי. אני אשנה את זה אח"כ כשיהיה לי כוח. לול

שרה - חחחח תודה רבה, לאב.

Gale said...

לייק

Anonymous said...

מילאנו זו בהחלט העיר בישבילי

Zoey said...

לגמרי לונדון.(:
ובאמת הגיע הזמן !!